Hanna Leino aloitti viestinnän asiantuntijana Suomen Ekonomeilla tammikuun lopussa. Hänen työnkuvaansa kuuluu muun muassa Ekonomi-lehden tuottaminen, verkkosivujen sisällöntuotanto ja podcast-kokonaisuuden kehittäminen.
Mikä sai sinut hakemaan Ekonomeille töihin?
Olen työskennellyt viimeiset neljä vuotta pääasiassa jäsen- ja ammattilehtien parissa. Mielessäni oli jo jonkin aikaa kutkuttanut ajatus, että olisi mukava laajentaa työnkuvaa ja tehdä monipuolisempia töitä. Kun näin Ekonomien työpaikkailmoituksen, tiesin, että paikka oli kuin minulle tehty. Työssä yhdistyvät rakastamani podcastit ja jäsenlehdet sekä monipuolinen sisällöntuotanto ja kehitystyö.
Mikä fiilis jäi ensimmäisestä työviikosta?
Aivan mahtava! Minut otettiin todella hyvin vastaan, ja perehdytykset oli järjestetty huolella. Pääsin kuulemaan laajasti Ekonomien viestinnästä ja markkinoinnista, minkä ansiosta alan vähitellen muodostaa kokonaiskuvaa tehtäväkentästäni ja sen linkittymisestä Ekonomien koko toimintaan.
Mikä sinua motivoi työssäsi?
Minua motivoivat Ekonomien jäsenet ja potentiaaliset jäsenet, sillä heitä varten viestintää tehdään. Ekonomeilla mietitään jatkuvasti, miten viestintää voisi kohdentaa paremmin, jotta viestit tavoittavat jäsenet oikeaan aikaan ja oikeissa kanavissa. Parhaillaan onkin käynnissä ja suunnitteilla useampia viestinnän kehitysprojekteja, mikä on ammatillisesti erittäin innostavaa. Uskon, että uutena työntekijänä pystyn tarkastelemaan viestintää hieman erilaisesta näkökulmasta ja toivottavasti heittämään hyviä ehdotuksia viestinnän kehittämiseksi.